
Про це сказала керівниця напрямку АПК і продовольчої безпеки Ukaine Facility Platform Ольга Трофімцева в інтерв’ю програми “Європейський простір” з Юрієм Фізером на Еспресо.
“Міністерство економіки України давало оцінки можливих втрат загалом українського агросектору від скасування митного безвізу – приблизно на 3 млрд доларів. Наскільки ці втрати будуть дійсно такими масштабними, ми зможемо побачити наприкінці цього року, зважаючи на те, що до ЄС останніми роками справді експортувалось все більше нашої агропродукції – починаючи від зернових і закінчуючи медом, соками, томатною пастою та іншими готовими продуктами”, – зазначила Трофімцева.
За словами агроекспертки, цього року, ймовірно, спостерігатиметься певне скорочення обсягів та валютної виручки від експорту до ЄС. Проте не варто драматизувати цю ситуацію.
“Наші агровиробники та експортери не орієнтуються виключно на ЄС. Вони експортують продукцію до інших країн і регіонів світу – починаючи з країн Азії, які залишаються і будуть дуже важливим ринком збуту для великої кількості нашої аграрної продукції. Країни Близького Сходу, Середнього Сходу, а також країни Африки поступово долучаються до цих ринків збуту.
Відповідно, диверсифікація ринків збуту для нашої агропродукції буде продовжуватися. І ми говоримо не лише про цей короткостроковий момент розвитку аграрної торгівлі між Україною та ЄС, а про процес – процес вступу України до Європейського Союзу, процес перемовин з ЄС щодо цього вступу”, – зауважила Трофімцева.
Керівниця напрямку АПК і продовольчої безпеки Ukraine Facility Platform також додала, що це марафон, частиною якого є ситуація, в якій ми зараз перебуваємо.
“Якщо дивитися на більш комплексну картину вступу України до ЄС, я впевнена, що зі середньострокової перспективи присутність наших виробників на ринках ЄС буде розширюватися і зростати.
Адже де-факто в деяких сферах, таких як органічне сільське господарство, постачання протеїнових культур, постачання інгредієнтів для харчової промисловості, а також молочних продуктів – ми вже почали інтегруватися, і цей процес допомагає нам входити на ринки ЄС.
Ось цей пошук ніш і можливостей, де український виробник є корисним і додатковим чинником збагачення ринку ЄС, а не конкурентом, на мою думку, є набагато важливішим, ніж короткострокова ситуація з двосторонньою торгівлею”, – резюмувала Трофімцева.
- Європарламент 17 червня підтримав угоду про вантажні перевезення між Європейським Союзом та Україною: її продовжили до кінця 2025 року.